Mape uma | Nauči da učiš




Nauči da učiš

Program “Nauči da učiš” je jedinstveni program učenja o učenju, a namenjen je učenicima od 5. do 8. razreda.
Cilj programa je da polaznici naprave uspešan sistem rada i sam proces učenja prilagode sopstvenom stilu.

Osnovni nivo programa traje 3 meseca i svaki mesec je posvećen jednoj od sledećih tema učenja:

I MESEC: ORGANIZACIJA UČENJA

Većina učenika nikada nije ni razmišljala o tome kako se uči. Učenje se u većini slučajeva sastoji u tome da učenik pasivno iščitava gradivo i napamet pamti informacije. Onda nije ni čudo što učenici učenje poistovećuju sa mučenjem i stresom.

Zbog toga je početak našeg programa usmeren na opšte smernice kako se uči: kada se prave pauze, kada se obnavlja, kada i zašto zaboravljamo, kako da učimo sa razumevanjem, kako da ne gubimo vreme i kako da učenje bude efikasno..

Postoji vreme za učenje i vreme za slobodne aktivnosti. Važno je da učenik nauči da razdvoji ove termine.

Iako zvuči jednostavno, zapravo se pokazalo da većina učenika ne organizuje svoje učenje uopšte, pa se dešava da učenik ne može da napravi jasnu procenu koliko je vremena potrošio na učenje i da li je uopšte učio (ili je samo pokušavao da uči).

Neorganizovano učenje je pasivno učenje i samim tim učenik nije u stanju da proceni realni stepen naučenog.

A rešavanje problema počinje definisanjem problema.

Kada učenik pristupi učenju strateški, vreme provedeno za knjigom će se proporcionalno skratiti, jer učenje postaje efikasnije i brže.

Cilj prvog meseca je da dete stekne samopouzdanje i veru u sebe i svoje mogućnosti, da otkloni samoograničavajuća uverenja u vezi učenja i sopstvenih kapaciteta.

II MESEC: KONCENTRACIJA (MAPE UMA I KLJUČNE REČI)

Učenici mnogo vremena gube jer ne mogu da razlikuju bitne od nebitnih informacija. Zbog ovog fenomena je sam proces učenja mnogo duži i naporniji za dete, zbog čega dolazi do gubitka koncentracije, volje i želje za učenjem.

Drugi mesec je rezervisan za ovladavanje mapama uma i obradu ključnih reči u lekciji. Kroz upotrebu mapa uma, učenici shvataju šta su to ključne reči u tekstu i samim tim postaju efikasniji.
Koncentracija se vežba i samim treniranjem možemo da je unapredimo. Međutim, umesto toga, učenici svakog dana treniraju rasejanost.
Zbog previše informacija sa interneta, mozak je naviknut da obrađuje više od jedne informacije u trenutku i samim tim smo svi (a posebno učenici!) svakodnevno dekoncentrisani i ometani. Naš mozak je sastavljen iz dva dela, tzv. dve hemisfere. Leva i desna hemisfera su podeljene po funkcijama za koje su zadužene. Leva hemisfera je dominantno logička i zadužena je za procedure, planiranje, procesuiranje detalja, zaključivanje. Desna hemisfera je dominatno kreativna i zadužena je za maštu, ideje, slikanje, prepoznavanje celine. Klasično učenje je aktivira isključivo levu hemisferu mozga i isključuje potrebu uma za kreatinošću. Zbog toga je za stabilnu koncetraciju ključno da integrišemo obe moždane hemisfere i na taj način kanališemo kreativnost u produktivnost - a ovo je najlakše uraditi uz pomoć mapa uma. Kada učenik nacrta jednu mapu uma na svojoj lekciji, on ne samo što dubinski obrađuje temu, već i uživa tok učenje traje.

III MESEC: MOTIVACIJA (STRATEGIJE BRZOG PAMĆENJA I ČITANJA)

Deca ne vole da uče zato što ne znaju da uče i onda im ne ide. Niko ne voli da radi stvari u kojima nije dobar. Ali ako učenicima damo korisne alate i tehnike kako da koriste svoj um na najproduktivniji način, sigurno ćemo uticati na njihov stav prema školi i učenju generalno.

Period puberteta je najčešće propraćen demotivacijom za učenje, zbog velikih fizičkih i psihičkih promena. Ali sistem samomotivacije se može naučiti, a pubertet je pravo vreme za to, jer je ovo momentat kada se formira prava, unutrašnja motivacija koja nas može pratiti čitav život i uticati na naše radne navike i samodisciplinu.

PROGRAM PODRAZUMEVA SLEDEĆE:

1. 12 predavanja.

Učenici tokom 3 meseca, jednom nedeljno imaju predavanje od 75 minuta. Predavanja su interaktivna, u manjim grupama.

2. Dve vežbaonice.

Nakon prvog i drugog meseca, učenici imaju i vežbe od 45 minuta gde ponavljamo sve što smo radili tog meseca i odgovaramo na pitanja i nedoumice.

3. Pristup Viber grupi gde učenik u svakom trenutku može da postavi pitanje predavaču.

4. Izveštaj na kraju programa.

Roditelj na kraju programa dobija izveštaj u kome su naznačene detetove snage i slabosti, ponašanje na času, smernice za dalji rad i detaljno objašnjenje detetovog stila učenja.

5. Skriptu svega što smo radili, mini udženik o tehnikama učenja.

6. Diplomu o uspešno završenom programu.

7. Besplatne konsultacije sa predavačem ukoliko je potrebno.

8. Neograničena podrška predavača u daljem obrazovanju.



Uslov za pohađanje nastave je da polaznik nema velikih poteškoća sa online načinom rada, jer se program održava online preko ZOOM-a.

Grupe su ograničenog kapaciteta i prijave traju dok se mesta ne popune.



OPCIJE PLAĆANJA


Tri mesečne rate u iznosu od 4900 dinara.

**15% popusta na plaćanje programa u celosti.


Možete da se prijavite putem formulara i mi ćemo Vas kontaktirati oko termina u najkraćem roku.

PRIJAVLJUJEM SE: